laupäev, 19. juuni 2010

Olin vist hull, kui nii suurt aeda üksi hooldama hakkasin!

Jah tõesti, tunnen ennast täitsa hulluna. Päevad läbi müttan ainult aias, ja seda veel tänu sellele, et ma olen töötu. No ma ei kujuta ette kui ma tööl käiksin, siis kes seda 1 ha suurust aeda korras hoiaks?
Eile käisin ringi Mõdrikul, aed on neil endiselt ilus ja korras, aga müügitamed nii pisikesed, et neid vaja kokku osta ca 10 tk, enne kui asjast ka natuke sotti saad, mis taim on. Samas ega need istikuhakatised on igalpool suht tillud.
Täna tegelesin siis muruniitmisega, sest lubati ju lausvihma ja kõik vaja enne niidetud saada! Ma tõesti lausa jooksin, et saaks niidetud! Jalad valusad ja käed surisesid!Ja siis üks hetk jäi lihtsalt niiduk seisma ja enam ei töötanud! No ju ta siis väsis ära, nagu minagi. Aga ega ma siis veel tuppa saanud minna, võtame ette puude lõikamised. Ukerdasin seal taeva all, sai saetud ja lõigutud nii, mis hullu. Tundsin, et mul käib pea juba kergelt ringi. No hea küll puhkame veits, siis peenardes rohides. Nii imelik tunne oli koguaeg ja üks hetk olingi lillepeenras kummuli, pilt läks lihtsalt eest ära! :(
Siin ma siis olen nüüd arvuti taga, tassi kohviga. Olen vist ületöötanud või lihtsalt vererõhk madal. Siia lõppu panen aga meie aiavalvuri pildi, poseeris teine ennast nii uhkelt!
Kallid "aiahullud" ärge siis ületöötage! :D

7 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Ei pole midagi hullu, aga lihtsalt ühel päeval korraga pole vaja nii palju ette võtta. Homme on ka päev ja ühe ööga ei juhtu aias midagi hullemat kui juba on:)

See niitmine paganas on küll üks ilmaaegne ajaraiskamine, aga kui aed saab niidetud, oleks tal nagu nägu puhtaks pestud:) Nii, et kah vajalik tegevus.

Me hooldasime 2 hektarit distantsilt, s.t. linnast ja põhitöö käis nädalavahetustel, sest nädal aega tuli ju tööl käia. Ega me siis ise aeda näinudki. Tulid kohale, rabasid teha, mis jõudsid ja tagasi. Ja järgmisel nädalavahetusel kordus kõik otsast peale. Ja kui Sa 2 ha jagad kahega, siis oli meil kummalgi Sinu koormus. Selle söötis põllu pargiks tegemine ja igasugu ehitused olid ka üsna rängad, aga hakkama saime ja tagasi vaadates on see töö isegi meelest läinud, sest aed on meile võrratult rohkem pakkunud kui meie talle.

Ja saad Sina ka ja jõuad nii oma tegemistest kui tublidest õitsejatest veel küllaga rõõmu tunda:)

Kadakas ütles ...

Ühinen. Selle vahega, et ma ei võtnud aeda, vaid veelgi hullem -olen selle ise loonud. Õnneks ei ole kõik aiakohustused üksi minu kanda - muru ma ei niida, trimmerit õlale ei tõsta ja suuremad kärutamised toimuvad minu osavõtuta. Sellest hoolimata ei jõua palgatöö kõrvalt oma aiatöödega joonele ja eelmisest nädalast saigi osalise ajaga abiline aeda palgatud. Mõtlesime nii ja naa - mina oleks peenrapinda vähendanud, aga ohhoo - mees ei ole nõus - ei sobivat, see suur peenar muruplatsi kõrval peab olema!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Ära siis pinguta nii, et pihik lõhki! Mis Sa rabeled nii hullu moodi?! Ja mis puid Sa seal lõikad? Ikka tasakesi, aed peaks ju ikka mõnus koht olema.

Eve Piibeleht ütles ...

Mina panin ka endale selleks aastaks laiendamiskeelu peale. Sama lugu, üksinda ei jõua ja palgalist abilist hetkel endale lubada ei saa, muud asjad on olulisemad. Tahaks siiski jääda olukorda, kus aias tegutsemine on nauding, mitte nuhtlus.

mammutriinu ütles ...

Ära muretse ja pinguta liiga palju, sul on ilus aed ja peamine, TAHTMINE TEHA! Praegu on lihtsalt selline aeg, kui tundub, et rabad, rabad, aga midagi ei muutu, rohi lokkab endiselt. Kuula loodust: kõik tahavad kasvada ja paljuneda hoolimata sellest, kas ta on sinu istutatud või põllult sisse rännanud. Kuu aja pärast on pilt juba teine: metsikud taimed (umbrohud) annavad alla sinu väljavalitutele.

Suure aia niitmine on naisterahvale kahtlemata raske füüsiline pingutus. Selleks võiksin sulle pakkuda täiesti vaba ja odavat tööjõudu poja ja ta sõbra näol, kes on juba aastaid käinud võõraid aedu lihtsalt lõbu pärast niitmas, kuna meil see võimalus puudub.
Nii et võta jaanipäevaks aeg maha, naudi suve koos perega ja kogu uut jõudu edasisteks katsumusteks!

Kiku ütles ...

Aitäh teile kallikesed, ainuüksi need sõnad, mis te siia kirjutate, annavad hullult jõudu juurde! :D
Võtaksin küll hea meelega endale abilise, kas või mammutriinu pakutud variandi, aga kes siia nii kaugele mul ikka tulla tahab ja raha mul tõesti pakkuda ei ole. Võin vastutasuks vaid enda näputööd pakkuda! Tervis on täna juba parem ja egas muud kui õue!

Köögikata ütles ...

Jõudu Sulle! Peaasi, kui kuulad oma organismi ja teed puhkepause, siis jaksad taas. Mul oli siin ka kevadepoole selline madalseis, aga siis võtsin konkreetselt aja maha ja jätsin osa asju tegemata, mida sai jätta. No näiteks jätsin pargiroosid aina kasvama, elab see äädikapuu veel mõnda aega potis ja juurin selle ala ta jaoks puhaks siis, kui jõuan. Küllap leiad Sinagi mingeid tegemisi, mille saad natukenegi edasi lükata selle looduse rahunemise aja peale.