kolmapäev, 21. oktoober 2015

Sügis hiilib tasapisi


Jaa, ongi sügis, aga tegelikult nagu ei ole ka, kui päeval päike ikka soojendab korralikult on tunne nagu oleks veel suvi. Ainult töö ei luba enam õues midagi teha! Loomulikult on soe ja päikeseline, siis kui tööl olen ja kui koju tulen, olen ma niiiiii väsinud, et on vaja natuke aega hinge tõmmata ja siis ongi juba külm ja pime. 
Hetkel on küll koolivaheaeg, aga nautida seda täiega ikka ei saa, sest õpetajal on vaja teha oma töökavad ja vot see on minu jaoks ikka täielik piin! Lubasin endale, et koolivaheajal sorteerin kõik sahtlid ja kapid jne. nii koolis kui ka kodus, aga vaevu pool olen jõudnud ära teha. Arvasin, et jõuan ka käsitööga tegeleda ja viimased peenrad õues valmis kaevata, aga ega üks inimene üksinda ei peagi ju kõike jõudma, eks! 
Õues ukse taga on mul selline kompositsioon, need kärbseseened tegin juba eelmine aasta vist. Mosaiik on hakanud mulle üha enam meeldima ja sellised asjad võivad ju aeda kaunistada küll?

Paljudel on aias alpikannid kasvamas, nii ka minul, aga mida te teete nendega talve eel? Kas neid on vaja kuidagi katta?

Koer on mul paras naljatilk, alati kui mina hakkan pildistama, siis sätib tema ennast pildile. Aga no ta on mul aias koguaeg saatjaks ja truuks sõbraks, seega võib modelli mängida küll.

Lõpuks veel üks vaade.


5 kommentaari:

Neljandik ütles ...

Nii ilusad seenekesed. Ma tahaks hirmsasti midagi sarnast meisterdada, kilde ka juba kogutud aga tunnen, et üks koolitus kuluks ära. Palun külalislektorit Läänemaale :D

Köögikata ütles ...

Seened on tõesti udunummid! Ja mis kaunid vaated!
Aga see alpikann - tundub, nagu oleks sul mugul küljeli ja ainult pooleldi mullas? Selleks, et ta talve üle elaks, peaks ta ikka 5cm mulla all olema ja soovitavalt otse, st õied-lehed peaks sõõrina ümber mugula ja ikka pealmiselt poolelt kasvama ja juured siis altpoolt. Aga siinkohal jään mina küll nõutuks, et kuidas Talle hetkel see ümberistutamine meeldiks. Samas kardan, et nii jättes oled tast kevadeks ikka ilma, seega mina riskiks. Aga oota ära, mis teised, targemad, arvavad.

MUHEDIK ütles ...

Ilusad okkalised ja kivid. Seened loomulikult ka. Kokkutuleku ajal teed pisikese õpitoa :)
Alpikanni pole mõtet praegu ümber istutada, pane talle mulda ümber, nii, et mugul jääks mulla alla.

Milda ütles ...

Tore Sinust jälle kuulda, mosaiigi töötoas osaleks rõõmuga. Vahva sõber on Sul ka!

Tii ütles ...

Tore sinust jälle kuulda. Ilusat on su ümbruses ka küllaga. Alpikann vaeseke püüab jah oma mugulast välja turritavate juurtega mullani jõuda. Ja muidugi sa jätad ta paigale vastu talve. Puista mulda ettevaatlikult peale, kinni tampida ei maksa. Kui üldse, siis ümber istutada on võimalik suvisel puhkeperioodil, kui lehed kadunud. Tegelikult see küljeli istutamine polegi alati paha, mõningaid pealt avatumaid sibulikke lausa soovitatakse küljeli asetada, et säästa talvevihmade eest. Naapoli alpikann on aga selline imelik mugul, mis kasvatab suure osa juuri just mugula peale. Mina ei ole õige inimene kogemusi jagama, sest mul on alpikanni mugulad ohtlikult pinna lähedal. Puistan ikka männiokkaid peale neile, kuid võib-olla et ühel pahal talvel jään neist ka ilma. Esimene on küll ka tõsiselt külmasid talvesid näinud aga mitte päris suurt paljaskülma.