esmaspäev, 18. aprill 2011

Algab hooaeg!


Tere! Kallid kaasmaalased! Aednikud!
Ka Ida-Virumaale on lõpuks kevad jõudnud, kuigi jah kevad märke oli juba väga, väga ammu tunda, siis lumi hakkab alles nüüd ära sulama. Minu aias on veel kohti, kus on pea meetrine lumehunnik!
Ja kahjuks on see lumi just seal, kus mul kõige suuremad peenrad on :( Eile päästsin lume alt suurema osa okkalistest. Tundub, et nad ajavad ennast siiski sirgu, kuigi jah palju oksi on murdunud. Kahju! Sest nad olid mul ühed vanemad olijad aias ja kasvanud juba väga mõnusateks pontsakateks. Alloleval pildil on aga näha minu vana kasvuhoone(õigemini natukene karkassi lume all), õnneks ma seda enam ei kasutanud, aga selle järgi on näha kui palju mul seal veel lund on! Selle paksu lume all on veel minu suured maranad, need vist on kõik puruks ja tuleb teha päris suur pügamistöö. Eks ma siis ootan veel kuniks kogu see lumi sulab, siis on veel mõnda aega paras tiik seal, nii, et suveks vast saab aru millised kahjud on. Kindel kahju on aga lõkkeplatsi muruala. Seda saab kas terve suvi rehitseda tasaseks või tuleb lihtsalt traktoriga laiali lükata.
Nii kaugele kui silm ulatub on kõik üles küntud!
Eelmine aasta oli suur mure, et jänesed sõid ära kõik mu noored viljapuud, no nüüd ei pääsenud jänkud puudele ligi, sest me panime kõrged võrgud ümber. Puud aga on ikka kannatada saanud, sest raske lumi murdis pea kõik oksad võrkude sees ära. Kõige rohkem on mul kahju aga sellest ploomi puust, mis all pildil on, järgi on ainult kaks oksa ja see on suur puu, mitte pisike nooruke.
Vot nii puhtaks teevad jänkud oksad. Õnneks on see oks puhastatud peale puude lõikust, seega minule siin kahju ei sündinud.
Kõik on oma blogides kahusid üles lugenud, mul pole seda mõtet tehagi, sest kui inimjõud mu aias paha ei teinud (lumelükkamismasinad) siis on kas jänesed, hiired või raske lumi ja tuuled ikka midagi teinud. Kahju muidugi, aga samas olgem siis loovad ja kujundame oma aeda huvitavad okas ja lehtpuud. :D

5 kommentaari:

MUHEDIK ütles ...

Pilt enamvähem sama, mis paljudel. Kahjustused erinevad nüanssides. Ka meie pole veel täielikult lahti sulanud, aga suures osas saab juba mõne päeva pärast tööle hakata. Praegu oleme tegelenud saetöödega.

Üks mu tuttav äestas sellise suure üleküntud muruplatsi ja tulemus on päris hea, eks sinna ole vaja veidi seemet juurde visata, aga saab päris kerge vaevaga korda.

Eve Piibeleht ütles ...

Sihuke ülesküntud rohumaa on mul ka olemas...

Helve ütles ...

..ja mul.
aga olgem loovad, nii nagu Sa kenasti ütlesid!

isehakanud lillekasvataja ütles ...

Küntud muruplatsid on vist praegu kõigil. :) Seltsis segasem!

Kiku ütles ...

Küll need muruplatsid suveks korda saavad see on kindel, kes millisel moel seda teeb, võiks blogisse kirja panna! :)